Hellimli Tarhana Çorbası


Tarhana çorbası.... Hele anne elinden çıkmışı.. Her sene kışlık tarhanamızı annem yapar. Ama bu sene  çevremdeki hamarat ablalarıma uydum bende yapmayı denedim. Tadı pek anneminkine benzemesede benim kışlık tarhanamda fena olmadı. Ben iki kilo undan yapıp anca baş edebildim. 5-10 kilo unla yapanlara Allah kolaylık versin. Dediğim gibi kışlık tarhanamı  kendim hazırladım diye, tarhanayı sürekli başka lezzetlerle deniyorum. Bu tarhana çorbasıda onlardan biri...Tarhana çorbasını birde böyle deneyin beğeneceksiniz.....










Malzemeler :
3 yemek kaşığı ev tarhanası
1 adet küçük boy kuru soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı kuru nane
2 yemek kaşığı çiçek yağı
5 su bardağı su
tuz
100 gram hellim peyniri
1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı :

1 su bardağı suyu tarhanayla birlikte bir kasede karıştırın. Soğanı çok küçük yemeklik doğrayın. Çorba tenceresine soğanla birlikte sıvı yağı koyun. Soğanların rengi değişince üzerine naneyi ekleyin. Bir iki kez karıştırın, üzerine salçayı koyun, 1-2 dakika karıştırarak kavurun. 4 su bardağı ekleyin, iyice karıştırın. Kasede erittiğiniz tarhanayıda ilave edin. Karıştırarak kıvamlı pişirin. Kıvamı koyu ise biraz sıcak su ilave edin. Hellim peynirini küçük küpler halinde doğrayın. Su ile yıkayın,süzüp kurulayın. Tereyağını  tavada eritin üzerine hellim peynirlerini koyun. Renk değiştirene kadar arada karıştırarak kızartın. İsterseniz ocaktan alırken pul biber serpebilirsiniz. Sıcak çorbadan kaselere koyup üzerlerinede yağıyla birlikte hellimlerden koyun. Sıcak servis yapın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası