Peynirli Kabak Sandal

Dolapta geçen gün pazardan alıp unuttuğum kabakları buldum. Pazardaki alışverişlerimde kendimi kaybedip her gördüğümü aldığım düşünülürse unuttuğuma şaşmamak lazım :) .. Sadece marul yeşillik almaya gittiğim pazardan elim kolum dolu , aldıklarımı taşıyamaz halde buluyorum kendimi... Malzemeler hazır olunca hadi epeydir yapmamıştım deyip sıvadım kolları.. Üzerindeki beşamel sos niye beyaz değil diyorsanız tam buğday kullanıyorum uzun zamandır, rengi normal buğday ununa göre farklı  oluyor. Tarifini merak ettiyseniz buyrun...





Malzemeler :

2 adet küçük kabak
250 gram lor yada beyaz peynir
1/4 demet dereotu
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
karabiber
tuz
3 yemek kaşığı kaşar peyniri rendesi

Yapılışı :

Kabakların iki tarafındaki tepe kısımlarını kesin. Uzunlamasına ikiye kesin. Ortalarındaki çekirdek kısımlarını bir kaşık yardımıyla kabağı kırmadan çıkarın. Kaynar suda diriliğini yitirtmeden haşlayın. Fırın kabınızı zeytinyağının yarısıyla yağlayın. Haşlanan kabakları içine yanyana dizin. Lor peynirini çatalla ezin, içine ince kıyılmış dere otunu koyun, tuz ve karabiberini ekleyip karıştırın. Bu harcı kabakların içine paylaştırarak yerleştirin. Küçük bir tavada zeytinyağı ve unu koyun, unun kokusu çıkana kadar kavurun. Üzerine sürekli karıştırarak sütü ekleyin.Tuzunu ilave edin. Muhallebi kıvamında pişirin. (Beşamel sos )  İçini lorla doldurduğunuz kabakların üzerine birer kaşık gezdirin. İsterseniz üzerlerine kaşar peyniri rendesi koyabilirsiniz. Fırın kabınıza 1 çay bardağı su ilave edin. Önceden 200 derecede ısıtığınız fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Servis tabağına alın, sıcak servis yapın. ( 4 servis )

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık. afiyetle..

    YanıtlaSil
  2. ahh bunun lezzetini ço kseverim; alttakinin de görüntüsüne bittim :) ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum.. Ama bizimkiler kabak pek sevmiyorlar.. O yüzden az yapıyorum kendime kadar...)) Beğendiğine sevindim canım.Teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası