Tam Buğday Unlu Krep

Arkadaşlarımdan sürekli tam buğday unu kullanımıyla ilgili sorular alıyorum. Normal unla yapabildiğimiz her şeyi bu unlada yapabiliriz. Bende sabah kahvaltısında kreplerimi tam buğday unuyla yaptım. Sağlıklı dedim bir kaç tane yedim..:)  Ben peynirli oğlum fındık kremli... İşte tam buğday unlu kreplerim..






Malzemeler :

2 adet yumurta
2 su bardağı süt
1.5 su bardağı tam buğday unu
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı ucuyla tuz

Yapılışı :

Yumurtaları ve tuzu bir kap içerisinde iyice çırpın. İçine sütü ve yağı ekleyin, karıştırın. Unu yavaş yavaş ekleyerek çırpın. Akıcı bir kıvamda olmalıdır. Gerekirse unu azaltın yada ekleyin. Katı olursa süt ilave edin kıvamını ayarlayın. Krep tavanızı bir kaç damla yağ ile yağlayın. Kepçe yardımıyla ısınmış tavaya karışımdan ince bir tabaka dökün, tüm tabanın kaplanmasını sağlayın. kenarları kıvrılmaya başlayınca diğer yüzünü çevirin. Diğer tarafıda hafif pişirin. Servis tabağına alın. Tüm malzemeniz bitene kadar aynı şekilde krepler yapın. Servis esnasında ister peynirli, domatesli, ister çikolatalı.. Ne isterseniz onunla servis yapın..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası