Çay Bardağı Keki


Hep fırında kek pişirecek değiliz dedim ve girdim mutfağa.. Daha önce yaptığım tencere keklerime bir yenisini daha ekledim. Çikolatalı Tencere Keki, Fincan Kekleri  ve bu kezde çay bardaklarında tam buğday unuyla denedim. Ben bir acemilik yaptım tencereyi kısa kullandım. Bu yüzden kabaran kekim kağıt havluya yapıştı, sizler daha derin tencereler kullanırsanız üzeride puf puf kabarık olur... Yapması çok kolay ama lezzeti anlatılmaz.. Biraz ıslak kek havasında.. İster fincanda ister servis tabağında..Nasıl sunarsanız sunun mutlaka deneyin..



Malzemeler :

1 adet yumurta
1 çay bardağı süt
1.5  çay bardağı toz şeker
2 çay bardağı tam buğday unu
1 çay bardağı fındık kırığı
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu


Yapılışı :

Yumurta ve şekeri karıştırma kabınıza alın, şeker eriyene kadar çırpın. İçine sütü ilave edin, karıştırmaya devam edin. içine un, kabartma tozu, vanilya ekleyin, güzelce karıştırın. Fındığın yarısını ekleyin, karıştırın. Çay bardaklarının iç kısımlarını çiçek yağıyla iyice  yağlayın. Çay bardaklarının yarısına kadar kabarma payınıda düşünerek kek karışımını paylaştırın.  Üzerlerine fındık kırıklarını serpin.


Geniş ve yüksek boydaki bir tencerenin içine fincanları yerleştirin. Kenarından fincanların yarısına gelecek kadar su koyun. Tencereyi ocağa alın. Kaynamaya başlayana kadar orta ateşte kapağı açık olarak bırakın. Kaynayınca en küçük ocağa  kısık ateşe alın tencerenizi.  fincanlara değmiyecek şekilde buharını alması için kağıt havlu koyun, kapağını kapatın.


Kısık ateşte 20 dakika hiç açmadan pişirin. Ocaktan alıp kenarıda 10 dakika bekletin. keklerinizi tencereden alın, üzerlerine dondurma , istediğiniz başka şeylerle süsleyin. İsterseniz fincanlardan zedelemeden ters çıkarıp servis tabağına alıp öylede süsleye bilirsiniz. Benim çay bardaklarımla 7 adet kek çıktı.. Sıcak servis yapın..


Yorumlar

  1. ellerine sağlık birer lokmalık kekler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.. Bir kerede yedik hepsini..:) Sevgiler..

      Sil
  2. elıne sağlık nasılda kabarmıs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selmacım.. Fırın keklerinden daha lezzetli oluyor..:)) Sevgiler..

      Sil
  3. Ellerine sağlık bence de hep fırındamı pişecek bende denicem sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay ve lezzetli oluyor.. Mutlaka dene Haticecim.. Teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  4. Bizim çocukluğumuzda düdüklü tencere keki vardı, Oya'cım senin tencere kekiş tarifine bakacağım.Acaba o mu diye? Eline sağlık,sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemde yapardı düdüklü tencerede kek ama ben tarifini hatırlamıyorum. Benim tencere keki aynı olabilir. Beğendiğine sevindim Ihlamurcum.. Teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası