Baklava Yufkasıyla Peynirli Rulo Börek


Baklava yufkasını hep tatlı yaparken kullanırım. Bu paketi de tatlı yaparım diye almış, bir kaç gün sonra evdekiler tatlı istemiyoruz diye isyan bayraklarını açınca olduğu gibi paketini açmadan dondurucuya atmıştım. Dondurucuyu boşaltma çabalarımda yufkaları görüp hadi çıkarayım bir şeyler yapayım dedim. Tatlı yemiyeceklerini bildiğim için bu kez börek deneyeyim dedim. Ama daha önce yapmadığım için Nursevincelezzetler Nursevinciğime sordum.. Bana çok güzel önerilerde bulundu. Sonra yemek dergisinde rastlayınca bu börek tarifine hemen denemek istedim. Ve iyi ki denemişim diye bileceğim çıtır çıtır bir börek tarifi daha öğrenmiş oldum. Bundan sonra sıkça yapar misafirlerime ikram ederim.Eğer sizlerde henüz denemediyseniz işte tarifim...



Malzemeler :

1/2 paket baklava yufkası

ıslatmak için :

1 su bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı
2 adet yumurta


iç harcı :

1 kase beyaz peynir
1/2 demet maydanoz
karabiber

susam

Yapılışı :

İç harcı hazırlamak için ezilmiş beyaz peynir, ince kıyılmış maydanoz ve karabiberi karıştırın. Yufkalara sürmek için ıslatma sosu için yumurtaları bir kaseye kırın, bir tanenin sarısını üzerine sürmek için ayırın. Süt,yumurtalar, zeytinyağı (yada aynı ölçüde eritilmiş tereyağı) ve tuzu iyice karıştırın. Yufkaları tezgaha alın. Bir tanesini düzgünce yayın. Üzerine fırçayla sostan sürün. İkinci yufkayı serin üzerine sos sürün, 3. yufkayı serin sos sürün ve en uç kısmına peynirli harçtan koyun rulo sarın. Yağlanmış fırın tepsisine koyun. Diğer yufkalarıda hızlıca aynı şekilde hazırlayın. Uzun rulolar şeklinde tepsiye az aralıklı dizin. Hepsini istediğiniz ölçüde kesin. Kalan sosu üzerlerine sürün. Yumurta sarısı sürün, bolca susam serpin. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarın, ılınınca servis tabağına alın.. Ilık servis yapın...

Yorumlar

  1. ellerine sağlık oyacığım. çıtır çıtır çok güzeller..

    YanıtlaSil
  2. baklavadan böreği bende birkaç kez yaptım gerçektende diğer yufkaya göre daha kıyır kıyır ve lezzetli oluyor... Senin böreğinde çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçektende çok lezzetliydi.. Teşekkür ederim canım.. Sevgiler..

      Sil
  3. elıne sağlık bılırım tadını cok guzel oluyor

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası