Yaz Kısırı

Domatesli Kısır
Bulgur Salatası


Bu yaz en çok yaptığım tariflerden bir tanesi de kısırdı. Ama kışın yaptığım gibi salça kullanarak değil tüm sebzeleri çiğden kullanarak biraz salata gibi yapıyorum. Ben bulgurla yapılmış tüm yemekleri çok severim. Üstelik çokta lezzetli bulurum.. Sizlerde bulgur sevenlerdenseniz işte lezzetli bir tarif..

Malzemeler :

1 su bardağı ince bulgur
1/2 demet maydanoz
1/2 demet taze soğan
2 adet domates
2 adet salatalık
2 adet sivri biber
1 adet limon suyu
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı pul biber
1 yemek kaşığı nane
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet marul

Yapılışı :

Bulguru kapaklı bir kap içerisinde üzerini geçecek kadar kaynar suyla haşlayın. Kapağını kapatın, kabarmaya bırakın.Taze soğanı, domates, biber ve maydanozları incecik kıyın. Bulgurların üzerine, doğradığınız malzemeleri ekleyin iyice karıştırın. Üzerine limon suyunu, zeytin yağını ,nane, pul biber ve tuzunu ilave edin. Ekşiliğini, yağını, tuzunu istediğiniz ölçülerde ekleyin. Varsa marul yapraklarını yıkayıp hazırlayın. Servis tabağına marul yapraklarıyla birlikte yerleştirin. Servis yapın..

Yorumlar

  1. Bulgura bayılanlardanım. Kısırı tek geçerim, ellerinize sağlık olsun, sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık tarifi aldım mutlaka denicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine memnun oldum..:) Teşekkür ederim canım...

      Sil
  3. bulgur sevilmezmiiii vücudun en büyük dostu. ben yaz yada kış salçayı (biber) mutlaka kullanırım ama her türlü favorimdir.
    bir yıldır fazla yiyemedim ama şimdi aralıklarla yapıyorum

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Haticecim.. Afiyetler olsun.. Sevgiler..:))

    YanıtlaSil
  5. Sağlıklı Kısır ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Kısırı sevmeyen varmıdır çok merak ediyorum.
    Ellerine sağlık canım .
    Sen yaparsında güzel olmazmı :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım.. Sevmeyenlerde var..:) Sevgiler..

      Sil
  7. valla nasıl olursa olsun kısırı çok severim bulguru da öyle ellerine saglık aslında bu daha saglıklı olmuş safiye acar tok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim.. Ben de çok severim kısırı..:))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası