Isırgan Otlu Kolay Gözleme


Akşam üstü çayımızın yanına yaptığım lezzetli ve pratik bir tarif. Isırgan otunun faydaları saymakla bitmez.. Ben de hemen hemen her hafta bir demet alıp böreklerime katmaya çalışıyorum. Birde yapraklarını ayıklamak bu kadar zor olmasaydı.. Çıplak elle ayıklanmayan, değdiği yeri kaşındırıp, kabartır.. Çok dikkatli olmak lazım.. Ama lezzeti inanılmazdır. İşte oğluma yaptığım hazır yufkadan sıcacık bir gözleme.. Sizlerde sevdiklerinize yapmak isterseniz işte tarifim...



Malzemeler :

2 adet yufka
1 demet ısırgan
100 gram rende kaşar peyniri
1 tatlı kaşığı pul biber
2 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz




Yapılışı :

Isırgan otunun yapraklarını elinize eldiven giyerek ayıklayın. Bol suda iyice yıkayın. Yaprakları kağıt havlu yardımıyla kurutun. Yufkayı tezgaha yayın. Üzerine fırça yardımıyla zeytinyağı sürün. Isırgan yapraklarını ve kaşar rendesini serpin. Tuzunu ve pul biberini serpin.


Kare şeklinde katlayın. Tavayı ısıtın zeytinyağı gezdirin. Gözlemeyi tavaya alın. Diğer yufkayı da aynı şekilde hazırlayın. Orta ateşte iki tarafını kızartın. Servis tabağına alın. İstediğiniz şekilde kesin. Sıcak servis yapın..

Yorumlar

  1. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. Isırganın içine egenin o güzel otlarını da karıştırırsan süper olur.Isırganın dalayıcılığı ,tek başına sanki yiyeceğe de geçip ısırıyormuş gibi hissediyorum.:) Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım o şekilde de yapıyorum..:)) Bu ısırganları ben ellerimle yazlığın bahçesinden topladım..:) Hemen yıkayıp yaptım... Teşekkür ederim canım.. Isırmıyoooo..:)) Sevgiler..

      Sil
  3. ısırganın faydası sayılmakla bıtmez rahmetlı babamın hastalığında cok kullanmıstık boyle en guzel seklı hem pratık elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmet eylesin Selmacım.. Teşekkür ederim..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası