Yoğurtlu Bulgur Köftesi GILIKO

#gılıko
#yalancıköfte
#bulgurköftesi


Seneler önce Erzurumlu bir arkadaşım, komşum vardı eski oturduğum sokakta.. Hemen hemen her gün birimizin evinde toplanır hem çocuklarımızın birlikte oynamasını sağlardık hemde lezzetli yemekler eşliğinde bol sohbetler ederdik. Komşum bize her hafta bu lezzeti yapardı.. O şekil olarak parmak şeklinde büyükçe yapardı orijinal tarifi böyleydi galiba. Zaman içerisinde ben başka şehre gittim onlar başka.. Ama oğlum seviyor diye sık sık yaptım bu köftelerden. Ben şeklini biraz değiştirdim. Minik toplar yaptım.. Adını da yoğurtlu top köfte koydum..:))



Bu aralar internette bir gılıko fırtınası kopuyor. Ben önce ne olduğunu anlamadım. Baktım Erzurumlu arkadaşlar benim köfteleri tarif ediyor gılıko diye.. Dedim ne meşhurmuş bu köfteler.. Geçen hafta da yapmışım daha tarifini yazamamışım hemen öncelik vereyim bu tarife bilmeyenlerde öğrensinler dedim.. İşte meşhur Gılıko tarifim..


Malzemeler :

1 su bardağı ince bulgur
1/2 su bardağı un
tuz

Üzeri için :
yoğurt
sarımsak
tuz

Sos için :
Tereyağı
kırmızı toz biber
nane
pul biber

Yapılışı :

İnce bulguru bir kap içerisinde üzerini az geçecek kadar kaynar suyla ıslatıp kabın üzerini kapatın. Bulgurlar kabarınca üzerine un ve tuz ekleyip karıştırın. Yoğurup hamur haline getirin. Elinizi ıslatarak küçük misket büyüklüğünde yuvarlaklar yada parmak şeklinde yapın. Bir tencerede suyu kaynatın, içine tuz atın. Kaynayan suya bu köfteleri atın. Suyun yüzeyine köfteler çıkıncaya kadar pişirin. Suyunu süzüp servis tabağına alın. Sarımsağı tuzla ezip, yoğurtla karıştırın. Tereyağını tavada eritip toz biber ve nane ekleyip, kızdırın. Bulgur köftelerinin üzerine yoğurt ve yağ gezdirip ılık servis yapın..Afiyetler olsun..


Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım.
    Biz çook yaparız.
    En sevdiğim yemektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.. Ben de çok severim..:))

      Sil
  2. Çok tatlı yaaa:)) bende oluyor böle. kırmızı mercimek çorbasının mahluta olduğunu öğreninc ebende hemen yyaınlamış yanınada yazmıştım. ellerine sağlık.. afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırladım..:)) Bildiğimiz lezzetlerin isimleri hep değişik geliyor.. Teşekkür ederim canım..:))

      Sil
  3. ellerine sağlık canım içli köfte yaptığımız zamanlarda önden biraz bundan yapardık ablamla:)
    güneyde de çok yapılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..İçli köfte yapıyormusun muhteşem.. En kısa zamanda yemeğe geleceğim..:)) Sevgiler mutlu günler canım..:)

      Sil
  4. Çok leziz görünüyor, ellerinize sağlık. En kısa zamanda deniycem :) hazırladığımda fotoğrafları paylaşırım sizinle...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediğinizde yorumlarınızı ve fotoğraflarınızı bekliyorum.. :)) Teşekkür ederim..

      Sil
  5. Canım ben çok severim bu tarz lezzetleri nefisssss olmuş….
    Ellerine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık çok güzel görünüyo ben çok severim çocukluğumun lezzetlerinden

    YanıtlaSil
  7. yazlık komşum sivaslı o çok yapar böyle köfteler ama ben hiç yapmadım
    afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Susamcım..Sevgiyle..:))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası